Donderdag - De full barcelona experience

16 januari 2014 - Barcelona, Spanje

Donderdag na een gezelige afscheidsmaaltijd in een geweldig mexicaans restaurant, in de trein gestapt naar Barcelona. Toen besefte ik het me: weer alleen van af nu, alleen nu geen host om naar toe te gaan. Na een tocht van 1.5 uur door het mooie catalaanse landschap aangekomen in Barcelona. op weg naar de couchsurfing meeting. Toen ik de metro eenmaal doorhad kwam ik er verbazend gemakkelijk. De bar was in een donkere steeg en voor ik er aankwam was me al door 40 mensen drugs aangeboden. Daar kwam ik erachter dat de meeting pas na 2 uur begon. Ik vermaakte mezelf wel met de rockmuziek die ze draaide en het bier dat ze tapte.

toch maar een hostel gaan zoeken om 10 uur, en in 1x een erg goedkope gevonden. €10 euro per nacht inclusief ombijt. terug gegaan naar de meeting, waar ik na wat vluchtige gespreken settelde bij wat russiche meiden. Heerlijk gesprek gehad over wat er allemaal wel niet mis was met Putin, en dat dat de reden was dat ze niet meer in Rusland woonde. na nog wat biertjes wat het tijd om terug te gaan naar mijn hostel.

La rambla is ´s nacht nog verbazingwekkender dan overdag. Waar het overdag barst van de toeristen is nu het tuig overal aanwezig. Er warne vooral veel hoeren, ´Nee, ik wil geen ´suckie suckie´ laat me astjeblieft met rust. Daarna greep een hoer me uit het niks bij me ballen, een fractie van een seconde keek ik haar aan met volle verbazing en toen duwde ik haar weg. haar vriendin lulde nog tegen me aan maar toen ik een meter veder was realiseerde ik me dat mijn telefoon weg was.
Ik ben nog terug gelopen en zei dat ze hem terug moesten geven. Ik besefte me dat dit totaal overbodig was, en dat ik hier alleen was en hoeren nooit alleen zijn. Ik liep door, dat gevoel is flink zuur maar ik zette me erover heen.op naar een o zo comfortabele nacht in een dormroom met 7 andere, zonder deken want daar had ik geen ruimte voor in mijn tas.