Tickets gekocht!

10 december 2013 - Nieuwerbrug, Nederland

Vandaag de tickets aangeschaft voor mijn reisje naar Barcelona!
Dagen bezig geweest te kijken hoe ik nou echt aan de goedkoopste vliegtickets kon komen.
Al gouw bleek ‘Ryan Air’  de goedkoopste oplossing te zijn. Na wat zoeken tickets gevonden voor 36 euro. Al gouw bleek dat ‘Ryan air’ niet de makkelijkste oplossing was.

Om 19.00 uur begonnen met boeken. De juiste heen en terugreis aangetikt toen werd het gauw duidelijk dat ik alles heel rustig moest doorlezen en niks moest overhaasten. Dat werd bijvoorbeeld duidelijk toen ik ongeveer een half uurtje bezig was om GEEN verzekering bij de ticket te krijgen, want dat zit er standaard bij. Het knopje om deze verzekering uit te zetten, dat stond wonderbaarlijk genoeg verstopt onder het kopje “land van herkomst”  Tussen Denmark en Finland stond uiteindelijk “don’t insure me”. De enige reden voor deze verstopplek die ik me kan bedenken is, dat er gefrustreerde mensen zijn die na 10 minuten zoeken naar de knop, maar gewoon boeken met een verzekering er bij. Er zullen ook vast genoeg mensen zijn die gewoonweg vergeten de verzekering uit te zetten ook al zijn ze al verzekerd.

Na zes keer alle gegevens ingevuld te hebben is het EINDELIJK gelukt. Het is ondertussen 22.30 en mijn frustratie level is erg hoog. Laat ik het zo zeggen: als ik nog niet zou roken zou dit een goed moment geweest zijn om er mee te beginnen. Niet alleen duurde het erg lang, ook zijn mijn plannen een beetje gewijzigd. Na 5 keer alle gegevens ingevuld te hebben, met als antwoord iedere keer de zelfde foutmelding, werd namelijk de prijs voor de ticket opeens twee keer zo duur! Geen probleem ik ben gelukkig erg flexibel dus ik heb mijn reis met een dagje uitgesteld! Veder is gelukkig alles hetzelfde gebleven.

Het was me een heel avontuur maar mijn tickets zijn geboekt, en ik heb er zin in!