Girona - deel 1

10 januari 2014 - Girona, Spanje

Mijn reis gaat dan eindelijk beginnen! in een bijna leeg vliegtuig naar spanje gevolgen en aangekomen in girona. Een behulpzame man die in het zelfde vlieguig zat legde me in de bus uit hoe ik bij het adres moest komen. Na wat zoeken en ´whatsappen´ vrij gemakelijk mijn host gevonden. Marta een 19 jarige meid, die boven de zaak van haar familie woont. Een originele zaak, half bar half bibliotheek. Marta moest zelf werken in de bar, dat was voor mij dus de perfecte gelegenheid om een lekker donker biertje te drinken uit de omgeving.

De bar voelde zo familiar en knus aan. Het was niet moeilijk om een gesprekspartner te vinden aangezien bijna iedereen in de bar familie of vriend van Marta was. Ik ontmoette een schilder, die alle schilderijen in de bar had gemaakt, geweldig wat een talent. Daarna met laura, een vriendin van marta, een wandeling gemaakt door de geweldige middeleeuwse binnestad.

Het was vrijdag avond tijd voor een feestje! via facebook contact gemaakt met een Vietnamese meid die ik ook kende via couchsurfing. Ze kwam naar de bar en had een groepje jongens bij zich: 2 gasten uit Colombia die al een tijdje in Girona wonen, en een jonge reiziger uit singapore die momenteel in frankrijk woont.

Al gauw voegde vrienden van Marta zich bij dit gezellige groepje, ba een heerlijke maaltijd gegeten te hebben en flink wat bier gedronken te hebben was het tijd op het nachtleven van Girona te ondekken. Eerst een vrij grote bar vol met locals daarna een relatief lege club. Gezelig was het wel!

dit is mijn eerste verslag feedback is altijd welkom,(en ja ik weet dat er 1000 spelfouten in zitten die ga ik er uit halen als ik er een keer zin en tijd voor heb)